Ponowne odwiedziny chaosu na kołach
Twisted Metal III, pierwotnie wydany w 1998 roku, kontynuuje pojazdową akcję dziedzictwa franczyzy z ciemniejszym, cięższym tonem. Opracowany przez 989 Studios, opiera się na ustalonej formule chaotycznych bitew samochodowych w destrukcyjnych arenach, z których każda wypełniona jest bronią, power-upami i zagrożeniami. Gracze wracają do Kalypso i jego brutalnego turnieju o pożądany nagrodę—jedno życzenie.
Bitwa na śmierć w formie pojazdów
Twisted Metal III utrzymuje podstawowy pojedynek na arenie, gdzie gracze wybierają z listy ekscentrycznych kierowców z unikalnymi pojazdami i specjalnymi atakami. Mecze odbywają się na rozległych etapach, takich jak Waszyngton, D.C., Tokio i Egipt, z interaktywnymi elementami zniszczalnymi, które dodają zarówno strategii, jak i spektaklu. Jednak ma nieporęczne sterowanie i fizykę, co sprawia, że precyzyjne prowadzenie pojazdu jest mniej satysfakcjonujące.
Elementy narracyjne opierają się na charakterystycznym ciemnym humorze serii. Historia każdego kierowcy i jego ostateczne pragnienie są ujawniane poprzez dziwaczne zakończenia, które odzwierciedlają pokręcony ton Twisted Metal, ale sceny przerywnikowe brakuje polotu wcześniejszych części, polegając bardziej na prostym przedstawieniu. Mimo to lista postaci pozostaje jednym z najważniejszych elementów, z ikonicznymi pojazdami takimi jak Sweet Tooth, które wracają obok nowych uzupełnień.
Ciemna, ale nierówna jazda
Twisted Metal III dostarcza charakterystycznego dla serii motoryzacyjnego chaosu z większymi arenami, destrukcyjnymi środowiskami i kolorową obsadą ekscentrycznych kierowców. Chociaż chaotyczna walka i czarny humor pozostają wierne korzeniom franczyzy, niezgrabne sterowanie, przestarzała fizyka i mniej dopracowane przerywniki powstrzymują ją przed wielkością. Fani serii wciąż znajdą przyjemność w rzezi, ale pozostaje to jedną z bardziej nierównych odsłon w dziedzictwie Twisted Metal.






